Terapia pedagogiczna ma na celu usprawnić i stymulować zaburzone lub słabo rozwinięte funkcje sfery poznawczej, percepcyjno-motorycznej i emocjonalno-motywacyjnej. Stwarza dziecku możliwość wszechstronnego rozwoju poprzez stopniowe eliminowanie zaburzeń rozwojowych. Jest prowadzona w formie indywidualnej lub grupowej. Dla każdego dziecka tworzony jest indywidualny program zajęć, dopasowany do jego możliwości i do rodzaju trudności, jakie mu towarzyszą.
Pedagodzy w swojej pracy wykorzystują następujące metody:- poranny Krąg, czyli stymulacja polisensoryczna wg pór roku;
- elementy Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne;
- programy Aktywności - M. i Ch. Knill;
- elementy Metody J. Affolter;
- technika malowania dziesięcioma palcami;
- zabawy paluszkowe;
- niedyrektywna terapia zabawowa;
- metoda instrumentalna;
- nauczanie funkcjonalne;
- elementy systemu korekcyjno-wyrównawczego Marianny Frostig;
- metody komunikacji alternatywnej;
- metody relaksacyjne.