Zarząd Stowarzyszenia „Dać Szansę”
Prezes
Bogumiła Jończyk
Wiceprezes
Joanna Szymańska
Członkowie
Jolanta Dziergas
Marta Piórek
Anna Sabuda
Robert Susfał
Mirosław Śmiech
Kadrę ośrodka stanowią nauczyciele z pasją, kreatywni, posiadający kwalifikacje i doświadczenie zawodowe. Cechuje ich ciepły, serdeczny i pełen szacunku stosunek do wychowanków. Wizytówką naszego ośrodka jest indywidualne podejście do każdego wychowanka. Kadra prowadząca zajęcia dodatkowe w tym rewalidacyjne i rewalidacyjno-wychowawcze to nauczyciele posiadający przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje odpowiednie do specjalizacji, są to: oligofrenopedagodzy, fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej, logopeda, neurologopeda, katecheta. W ośrodku stosuje się nowoczesne metody i formy pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, które zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na wychodzenie z deficytów oraz osiąganie sukcesów rozwojowych i samodzielności.
Kadra Ośrodka
Dyrektor
Elżbieta Zagórska
Wychowawcy/oligofrenopedagodzy
Malwina Krupka
Karolina Pasternak
Karolina Poradzisz
Logopeda
Katarzyna Radwan - Prus
Fizjoterapeuta
Karolina Szczepaniak
Terapeuta integracji sensorycznej
Paulina Jarzyna
Adela Glogowska
Pomoc nauczyciela
Katarzyna Golańska, Bożena Moskwik
Szczegółowe kwalifikacje kadry pedagogicznej określają przepisy, rozporządzenia MEN z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz.U. z 2017 r,. poz. 1575).
Nauczyciele:
- Realizują podstawę programową wychowania przedszkolnego zgodnie z przepisami prawa oświatowego;
- Planują i prowadzą pracę wychowawczo-dydaktyczną oraz odpowiadają za jakość tej pracy;
- Zapewniają dzieciom bezpieczeństwo w czasie organizowanych zajęć oraz podmiotowe podejście;
- Otaczają indywidualną opieką każde dziecko i dostosowują metody i formy pracy do jego możliwości rozwojowych;
- Współpracują z rodzicami dzieci w zakresie wychowania i nauczania, z uwzględnieniem prawa rodziców do znajomości zadań wynikających z programu wychowania przedszkolnego i uzyskiwania informacji dotyczących zachowania i rozwoju dziecka;
- Dokonują obserwacji pedagogicznej mającej na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych dziecka;
- Opracowują i realizują z każdym dzieckiem indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny uwzględniający treści programu wychowania przedszkolnego, programu wychowawczego i programu profilaktyki;
- Przeprowadzają ocenę gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza pedagogiczna);
- Współpracują ze specjalistami świadczącymi pomoc psychologiczno-pedagogiczną, oraz prowadzących zajęcia rewalidacji indywidualnej.
Specjaliści: psycholog, logopeda, rehabilitant, terapeuta integracji sensorycznej:
- Udzielają pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz prowadzą zajęcia rewalidacji indywidualnej;
- Zapewniają bezpieczeństwo powierzonym im dzieciom podczas zajęć;
- Przeprowadzają diagnozy poszczególnych dzieci, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz ich możliwości psychofizycznych;
- Wspierają mocne strony dziecka;
- Prowadzą terapię indywidualną i grupową;
- Podejmują działania profilaktyczne;
- Ściśle współpracują z rodzicami i nauczycielami.